Internationaal nieuwjaarskamp

Eind december hebben honderden Nederlandse jongeren deelgenomen aan een nieuwsjaarskamp in Noorwegen, georganiseerd door Brunstad Ungdomsklubb (Brunstad Jeugdclub).

De camps van BUK zijn speciaal gericht op de tieners van 13 tot en met 17 jaar, uit alle werelddelen. Ook veel jongvolwassenen zijn erbij, als begeleider voor de jongere deelnemers. De camps hebben een christelijk karakter: na de activiteiten overdag, zijn er ’s avonds bijeenkomsten waarin de jongeren meer leren over het evangelie van Jezus Christus. Vaak staat er een Bijbels thema centraal waar ze samen in de weken voorafgaand naar toe werken, in hun plaatselijke BCC-gemeenten.

De camps bieden gelegenheid voor sociale contacten over de grenzen van landen en culturen heen, en stimuleren het omzien naar elkaar en het ontplooien van je talenten.

Tijdens het kamp konden de jongeren opnieuw kiezen uit diverse activiteiten: van skiën, snowboarden, schaatsen, curling, tot creatief, outdoor, klimmen en gaming. Bekijk een fotoserie voor een indruk.