Over Vereniging Active

Active sport- en activiteitenvereniging heeft als doel gemeenschapszin en welzijn te bevorderen.

Dit doen we door activiteiten op het gebied van sport, spel, cultuur en reizen te organiseren en andere activiteiten die bijdragen aan de doelstelling.

Active heeft vier afdelingen verspreid in Nederland.

Samenwerking

De activiteiten van Active zijn gebaseerd op dezelfde overtuigingen en waarden als het kerkgenootschap Brunstad Christian Church (BCC). Het lidmaatschap van de vereniging is voorbehouden aan leden van het kerkgenootschap. Zie voor meer informatie over BCC: www.brunstadchristianchurch.nl

Kinder- en jeugdclubs

Active verzorgt uitdagende en creatieve activiteiten voor kinderen en jongeren. Dit doet zij in samenwerking met de plaatselijke BCC-gemeenten en de vrijwilligers die verantwoording dragen voor het kinder- en jeugdwerk van deze gemeenten.

Sportclubs

Active organiseert voetbal-, volleybal-, en ijshockeytrainingen en toernooien. Dit doet zij in samenwerking met de plaatselijke BCC-gemeenten en de internationale vereniging voor jongeren: Brunstad Ungdomsklubb (Brunstad Jeugdclub).

Christelijke jongerenkampen

Jongeren kunnen dankzij Active deelnemen aan internationale christelijke jongerenkampen. Hierin werkt Active samen met de internationale jongerenvereniging Brunstad Ungdomsklubb (Brunstad Jeugdclub) die deze kampen organiseert.

Positieve en veilige omgeving

Active sport- en activiteitenvereniging wil een positieve en veilige omgeving bieden aan al haar leden.

Veiligheid betreft zowel fysieke als sociale veiligheid. We doen er alles aan dat iedereen zich welkom en veilig kan voelen tijdens onze activiteiten en evenementen. We willen voorkomen dat sommigen buiten de groep vallen of zich minder gewaardeerd of zelfs ongewenst voelen. Dit geldt voor alle leeftijdsgroepen, maar we voelen een extra verantwoordelijkheid waar het kinderen en jongeren betreft.

Met regelmaat worden bijeenkomsten en workshops georganiseerd voor ouders, leidinggevenden en mentoren, om te werken aan een cultuur van veiligheid en respect, met heldere richtlijnen. De gewenste cultuur, omgangsvormen en de richtlijnen worden regelmatig besproken met de leden van Active. Gedragsregels worden per afdeling en/of per club opgesteld samen met de deelnemers/leden.

Elke activiteit en elk evenement binnen Active wordt goed voorbereid, waarbij we gebruiken maken van een inventarisatie van zowel sociale als fysieke veiligheidsrisico’s. Op basis van de inventarisatie van de risico’s wordt een plan gemaakt, wat besproken en in gang gezet wordt door de mentoren en deelnemers.

Lidmaatschap en contributies

Het lidmaatschap is voorbehouden aan leden van de BCC-gemeentes.

Lidmaatschap is voor degenen die deelnemen aan de kinder- en jeugdactiviteiten en clubs die door Active worden georganiseerd. Voor deelname aan activiteiten en clubs wordt jaarlijks een contributie vastgesteld.

Statuten

Zoals elke vereniging kent ook Active sport- en activiteitenvereniging statuten, waarin onder meer de doelstellingen en de regels rondom het lidmaatschap zijn opgenomen.