Voetbal – Nederland league – Seizoensafsluiting

Eén van de activiteiten van vereniging Active is voetbal voor kinderen en jongeren die lid zijn van Brunstad Christian Church.

De voetbaltrainingen worden georganiseerd door enthousiaste vrijwilligers die van voetballen houden en zich willen inzetten voor een positieve sfeer. Zij zorgen ervoor dat iedereen welkom is op de training, dat de jeugd hun voetbalskills kunnen verbeteren en dat ze een plek hebben waar ze op een gezonde manier gezelligheid en sociale contacten hebben.

Nationale wedstrijden

In het zomerseizoen spelen de verenigingen uit West, Twente, Groningen en Gelderland wedstrijden tegen elkaar. Deze league is speciaal voor de voetbalteams van vereniging Active georganiseerd. Voor deze gelegenheden worden lokale voetbalvelden afgehuurd. Om de paar weken komen dan twee jeugdgroepen bij elkaar om een voetbalwedstrijd tegen elkaar te spelen, en om elkaar te leren kennen in een gezellige en sportieve sfeer. Iedere vereniging speelt een uit en thuiswedstrijd tegen elkaar, zo kom je dus op 6 wedstrijden per team per seizoen uit. Zo heeft de jeugd ook echt iets om naar toe te werken op de trainingen.

Verschillende niveaus

In de league zijn vier verschillende categorieën; u16 (u16 betekent tot 16 jaar) meiden en jongens, en u23 meiden en jongens. Zo kan iedereen op zijn eigen niveau spelen. Bij vereniging Active Gelderland zijn er ongeveer 20 meiden en 30 jongens die wekelijks op de trainingen komen. Het is geweldig om een activiteit die je heel erg leuk vindt om te doen, samen te doen met de vrienden die je hebt bij de vereniging.

Seizoensafsluiting 8 oktober

Op zondag 8 oktober was de laatste speeldag in de league voor de teams van Gelderland tegen West voor alle vier categorieën. Dit was vooral spannend voor de u16 jongens, omdat bij die wedstrijd het er echt vanaf hing wie er met de winst van het hele toernooi vandoor ging. Uiteindelijk heeft Gelderland gewonnen met 4-3 waardoor de u16 jongens kampioen werden van hun categorie. Ook de u16 meiden van Gelderland zijn na een winst van 5-1 tegen West kampioen geworden. Verder was West bij de categorie u23 jongens te sterk voor Gelderland met 3-1. Door deze winst zijn ook zij tot kampioen gekroond. De u23 meiden van West hebben met 3-0 gewonnen van Gelderland. We kunnen zeggen dat het seizoen mooi is afgesloten met spannende wedstrijden en mooie kampioenen! We kijken alweer uit naar het volgende seizoen.