Zomerkamp 2024

Het SummerCamp is een jaarlijks terugkerend evenement waar dit jaar bijna 5.000 jongeren uit meer dan 40 landen al maanden naar toe leefden.

Tijdens de evenementenweek vinden er overdag allerlei activiteiten plaats in verschillende interessegebieden. Zo kan er gekozen worden voor wakeboarden, voetbal, fotografie, badminton, krabbenvissen en nog veel meer.

Over het SummerCamp

• Van 22 t/m 27 juli
  • Georganiseerd door Brunstad Ungdomsklubb (BUK, Brunstad Jeugdclub)
  • Vindt plaats in het Oslofjord Convention Center (Brunstad, Noorwegen)
  • Bijna 5.000 deelnemers vanaf 13 jaar
  • 43 landen zijn vertegenwoordigd
  • De jongeren kunnen kiezen uit tientallen activiteiten
  • Nederlandse jongeren nemen deel via vereniging Active

Bekijk een video voor een indruk:

Frank

Themasamenkomst “Wees krachtig in de Here ”

In de avonduren zijn er bijeenkomsten met Bijbelonderwijs en onder andere een zomerconcert met christelijke liederen. Dit jaar heeft een team uit Nederland een belangrijke bijdrage aan de voorbereidingen van de thema-samenkomst. Deze themasamenkomsten zijn speciaal gericht op de jongeren tussen 12 en de 18 jaar oud. Het thema van dit jaar was Efeze 6:10: “Voorts, weest krachtig in de Heere en in de sterkte zijner macht.”

Frank uit Groningen vertelt hoe dat thema hem hielp in een praktische situatie: “Ik had het geluk dat ik trompet mocht spelen tijdens de themasamenkomst. Ook dan kan ik de geestelijke wapenrusting gebruiken. Dan kan ik bijvoorbeeld helemaal geen zin hebben om te oefenen. Maar dan dacht ik weer aan de geestelijke wapenrusting en het doel van deze samenkomst en dan besefte ik dat het niet een half ingestudeerd stukje moest zijn, maar dat ik alles uit de kast moest halen om het zo goed mogelijk te laten klinken.”

Lees meer op bccnederland.nl: “Wees krachtig in de Here” – Zomerkamp 2024

Bekijk een fotoserie: